Zilnic, până la 7 zboruri sunt întârziate sau anulate în aeroporturile din România. Pasagerii pot cere despăgubire companiei aeriene

Zilnic, aeroporturile din România înregistrează între trei şi şapte zboruri întârziate sau anulate, potrivit datelor transmise, vineri, de platforma FlightClaim.ro.

Dacă avionul unde ai cumparat bilet are o întârziere mai mare de trei ore sau cursa aeriană a fost anulată, dar și dacă firma a vândut același loc în avion pentru două persoane, una dintre acestea fiind astfel obligată la îmbarcare să renunțe la zbor, poți cere despăgubiri. Iar in ultimii ani, România a devenit și ea o piață pentru firmele specializate în obținerea de despăgubiri pentru pasageri de la operatorii de transport aerian. 

Astfel, peste 1.000 de români primesc lunar, prin FlightClaim.ro, o companie olandeză specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, între 250 şi 600 euro de la companiile aeriene, arată un comunicat.

Compania înregistrează zilnic între 30 şi 50 de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să îşi primească drepturile de la companiile aeriene.

“Cum era de aşteptat, perioada cea mai aglomerată din punctul de vedere al cererilor primite de către FlightClaim.ro este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar FlightClaim.ro înregistrează şi o cerere la fiecare 30 de minute. Aproximativ nouă din zece cereri sunt soluţionate pozitiv, iar pasagerii ajung să îşi primească compensaţia conform legii”, se arată într-un comunicat citat de News.ro.

Cele mai multe zboruri întârziate şi anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar şi de companiile low cost Wizz Air, Ryanair şi Blue Air. Potrivit datelor FlightClaim.ro, destinaţiile cu cele mai mari întârzieri înregistrate sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca şi Londra.

In funcţie de durata întârzierii, pasagerii pot obtine compensaţii între 250 şi 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli. Dar mai putin de 10% dintre cei afectaţi de zboruri anulate, întârziate sau cărora le-a fost refuzată îmbarcarea solicită compensaţia de 250, 400 sau 600 de euro de la companiile aeriene sau prin firmele specializate.