De multe ori, poate i-aţi invidiat pe cei care promovează diverse produse sau idei pe reţelele de socializare, gândindu-vă ce viaţă bună şi fără griji au ei. Totuşi, dincolo de imaginea glamour pe care şi-o construiesc, există multă falsitate, multă muncă şi câştiguri mai puţine decât aţi crede.

Jurnaliştii de la “The Guardian” au stat de vorbă cu mai mulţi influenceri cunoscuţi în Marea Britanie şi au vrut să vadă cine sunt oamenii din spatele postărilor cu sclipici. Jordan Bunker, de exemplu, este un tânăr de 24 de ani cu 17.500 de fani pe Instagram. Pozează ca un model pentru a-i învăţa pe bărbaţi cum să se îmbrace şi călătoreşte la New York, Paris sau la Hong Kong, dar nu pe banii lui. Căci nu şi-ar permite. În realitate, tânărul locuieşte în continuare cu părinţii, lucrează de la un birou din camera lui şi câştigă aproximativ 30.000 de lire pe an, adică 2.500 de lire pe lună. „Este un salariu umil, dar sunt mândru.”, zice tânărul, care încasează între 500 şi 1.000 de lire pentru a promova un brand pe feed-ul său de Instagram sau pe blog.

O altă tânără, aceeaşi situaţie. Emily Lavinia are 28 de ani şi recunoaşte că imaginea ei este cu mult înflorită faţă de viaţa reală. „Sufăr de sindromul impostorului şi nu mă simt atât de mândră. Încerc să induc această idee că sunt incredibil de încrezătoare – îi face pe oameni să creadă în tine. Mult fum şi aparenţe”, recunoaşte tânăra, care a debutat cu un blog despre tech, sex, beauty şi wellness, în 2017. Acum a ajuns să primească între 250-500 de lire sterline pentru o postare sponsorizată. Însă, nu stă degeaba. Petrece câteva ore pe zi ca să îşi updateze canalele de social media.
Specialiştii contactaţi de „The Guardian” spun că lumea a început să se plictisească de aceste postări prea îngrijite şi prea atrăgătoare. Mai ales că studiile au arătat cât de nocive sunt pentru sănătatea psihică a oamenilor. Unii internauţi, în special tinerii, au devenit compulsivi, dependenţi de consum şi suferă de izolare. Branduri mari, precum Unilever, au început să vorbească deschis despre faptul că vor evita folosirea influencerilor în promovarea produselor.