Dacia este pentru al treilea an consecutiv cel mai valoros brand românesc, chiar dacă a crescut doar cu 6%, ajungând la o valoare de 1,320 milioane de euro, potrivit raportului realizat de compania de consultanţă şi evaluare Brand Finance. Sectorul de retail și cel bancar domină clasamentul. Astfel, pe următoarele locuri se află eMag și Dedeman, ambele cu creșteri de 27% respectiv 24%. Dedeman este și cel mai valoros brand cu acționariat integral românesc.

În sectorul bancar, lucrurile stau diferit: în timp ce Banca Transilvania si BRD au înregistrat creșteri, BCR si CEC Bank au coborât în clasament, iar Bancpost a ieșit din topul celor mai valoare 50 de branduri românești, după ce a fost cumpărată de Banca Transilvania.
Scăderi importante au înregistrat și companiile deținute de stat: CFR, Tarom sau TVR au pierdut fiecare peste 20% din valoare față de ultimul clasament.
Una dintre cele mai importante concluzii ale raportului arată că brandurile româneşti din top 50 creează valoare de 4 ori mai rapid decât economia naţională. Valoarea totală a celor 50 de branduri româneşti de top atinge 5 miliarde euro. În plus, în jur de 60% dintre brandurile din clasament au fost dezvoltate în ultimii 30 de ani de sectorul privat.
Top zece cele mai valoroase branduri românești
- Dacia – 1,320 milioane de euro
- eMag – 584 milioane de euro
- Dedeman – 405 milioane de euro
- Petrom – 289 milioane de euro
- Banca Transilvania – 208 milioane de euro
- Digi RCS&RDS – 203 milioane de euro
- BRD – 158 milioane de euro
- Bitdefender – 128 milioane de euro
- Rompetrol – 111 milioane de euro
- Electrica – 101 milioane de euro