Tocmai v-ați schimbat locul de muncă, este o oportunitate extraordinară și nu doriți să ratați această șansă. Știți că trebuie să lucrați din greu, mai ales la început, și că este important să vă poziționați pentru succes în noul mediu de lucru.
Dar cum puteți să bifați toate aceste aspecte? Iată cinci lucruri cruciale de care trebuie să țineți cont:
Relaxați-vă și observați
Sigur vrei să faci o impresie minunată din clipa în care ai intrat pe ușă, dar înainte de a decide asta, trebuie să-ți acorzi puțin timp pentru a înțelege cum se petrec lucrurile la noul loc de muncă și cum funcționează, în ansamblul ei, compania. Dacă aveți impresia că vă puteți afirma rapid, în realitate este posibil să fiți nevoiți să vă ocupați mai întâi de un labirint birocratic, să-l studiați și abia apoi să reușiți să vă prezentați toate inițiativele. În altă situație, este posibil să nu realizați că simplă dumneavoastră prezentă poate fi privită de unii angajați, pe termen lung, ca pe o amenințare personală. Deci, probabil că trebuie să o luați ușor la început, să cereți feedback și să colaborați mai mult cu noii dumneavoastră colegi înainte de a începe să propuneți inițiative noi. Morala este că, mai întâi, trebuie să înțelegeți cultura organizațională a companiei, înainte să încercați să o întrerupeți sau să o schimbați.
Respectați pe toată lumea
Doar pentru că cineva pare că nu are o funcție care să conteze la nivel înalt, asta nu înseamnă că acele persoane nu pot exercita prea multă putere. De la angajații de la parcare, până la personalul de la cantină, asigurați-vă că vorbiți și respectați pe toată lumea. După cum știe orice angajat al restaurantului, persoana care spală vasele este de multe ori cea mai importantă din operațiune, chiar dacă ea poate fi cel mai prost plătită.
Aflați cine face diferența
Să nu credeți că șeful departamentului în care lucrați este singura persoană pe care trebuie să o impresionați. Folosiți-vă de orice ocazie pentru ca ceilalți șefi să știe că existați. Lucrați la abilitățile dumneavoastră de comunicare. Vorbiți cu ei în lift, pe holuri, faceți cunostință. Cu siguranță, va face diferența.
Faceți mai mult
Arătați că sunteți dispus să faceți tot ce este necesar pentru a vă face treaba. Veniți devreme, stați peste program sau discutați puțin cu colegii dumneavoastră. Până nu reușiti să vă stabilizați la noul loc de muncă, încercați să evitați pe cât posibil concediile sau zilele libere. Ultimul loc în care doriți să fiți văzuți este biroul de resurse umane în încercarea de a vă maximiza beneficiile în prima lună după angajare.
Comunicați cu prietenii și familia
Asigurați-vă că familia si prietenii sunt la curent cu schimbările prin care treceți. Nu contează dacă ești singur și locuiești într-un mic apartament studio. Oamenii din viața ta trebuie să știe că vei fi la birou pentru o perioadă mai lungă. Apoi explicați motivele acestei modificări. Lăsați-i să știe că, deși probabil veți lucra mai mult la început, programul dumneavoastră se vor normaliza după o anumită perioadă de timp.