Sunteți în căutarea unui alt loc de muncă? Care sunt competențele căutate de angajatori

80% dintre angajatorii din Statele Unite ale Americii consideră că abilitățile interpersonale și cele de comunicare pot fi la fel de importante sau chiar mai importante decât competențele de bază (hard skills). O arată datele unui studiu realizat de CareerBuilder, unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare online din SUA. Site-ul a chestionat timp de două luni peste 1.000 de angajatori și specialisti în recrutare și peste 1.000 de angajați cu normă întreagă.

Concluziile studiului arată că 4 din cei 5 angajatori care au căutat candidați la CareerBuilder spun că abilitățile soft (soft skills), inclusiv abilitățile de comunicare și gândirea critică, sunt egale sau chiar mai importante decât competențele de bază, acum ar fi limbile străine, limbajele de programare sau cunoştinţele tehnice specifice domeniului în care activează.

,,Având în vedere că tehnologia schimbă sarcinile zilnice în multe joburi, competențele de bază sunt foarte importante. Dar cercetările arată că angajatorii își dau seama că acestea pot fi predate prin programe de instruire sau de mentorat, în timp ce competențele soft nu pot fi învățate în acest fel”, a spus Michelle Armer, head of HR în cadrul CareerBuilder.

Ce competențe caută angajatorii?

Orientarea spre echipă a fost cea mai importantă abilitate votată de angajatori. Atenția la detalii și grija pentru clienți (customer service) au completat topul primelor trei competențe pe care companiile le caută. Avantajele prezentate în studiu, care fac diferența între candidați, sunt orientarea spre detaliu și importanța conștientizării propriei valori, dar și empatia.

Ce caută specialiștii în recrutare de la angajații români?

Un raport publicat recent privind piața forței de muncă din România, la care au participat 315 specialiști HR din companii importante, arată că, în topul competențelor căutate de angajatori, în 2019, se află flexibilitatea, adaptabilitatea și abilitățile de comunicare. Acestea sunt urmate de proactivitate, orientarea către rezultate și capacitatea de învățare continuă.

Domeniul IT-Software se clasează, din nou, pe primul loc în topul departamentelor în care este nevoie de personal. Statisticile internaţionale arată că majoritatea slujbelor vor necesita cel puţin competenţe digitale de bază până în 2020, ceea ce înseamnă că oamenii care îşi doresc să avanseze rapid în carieră vor trebui să aibă un grad ridicat de alfabetizare digitală.