Studiu Harvard. De ce sunt colegii toxici dăunători pentru finanţele companiei

Fiecare dintre noi cunoaşte cel puţin o persoană de la birou care are toate însuşirile unui coleg toxic: leneş, cu atitudine superioară, bârfitor. Un studiu recent realizat de Harvard Business School, citat de CNBC.com, arată că cel mai mare defect este acela că răspândeşte negativitate în jurul său. Cu alte cuvinte, acţiunile lui transformă ziua de muncă într-una mizerabilă pentru oricine.

Studiul, efectuat pe mai bine de 50.000 de angajaţi, demonstrează că acest tip de coleg toxic este păgubos pentru activitatea generală a companiei, implicit pentru finanţele angajatorului, deoarece are abilitatea de a-i face pe mulţi să-şi părăsească joburile, mai repede şi în mod frecvent. Pe lângă costurile în bani, aceştia mai pot provoca şi pierderi ale clienţilor, schimbând părerea celor din afară despre instituţia în cauză, mai arată cercetările. De cealaltă parte, studiul relevă faptul că un angajat superstar definit drept „un model care aduce valoare şi performanţă” poate aduce o economie de peste 5.300 de dolari companiei. Şi, făcând un efort să reducă efectul negativ al perechii sale toxice, poate aduce economii care ajung până la 12.500 de dolari.

Care este soluţia în legătură cu angajaţii toxici

Un alt studiu, de data asta realizat de LeadershipIQ, arată că oamenii care ar putea face performanţă sunt de multe ori traşi în jos de persoane care îi lasă fără energie şi le taie aripile. Adevărul trist este că mulţi nici nu îndrăznesc că înfrunte persoanele negativiste. Aşa că ultima soluţie ar rămâne concedierea angajatului care demoralizează pe toată lumea? Autorii studiului de la Harvard spune că este dificil de spus şi îi sfătuiesc pe angajaţii care se simt hărţuiţi să le răspundă şi ei înapoi politicos persoanelor toxice. Mai mult, să le ajute să vadă că negativitatea pe care o răspândesc în jur este contagioasă şi deloc benefică pentru activitatea generală.