
Cu o cotă de piață de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile şi wearables încă reprezintă principalul motor de creștere într-o piață a bunurilor de folosință îndelungată. Deşi cererea globală pentru smartphone a scăzut cu 3% în 2018, la 1,44 de miliarde de unități, vânzările rămân ridicate şi au ajuns la 522 de miliarde $ anul trecut. Cifrele sunt lansate de GfK cu ocazia Mobile World Congress 2019 din Barcelona. Cota de piață este de aşteptat să crească cu un procent în 2019.
Potrivit aceluiaşi studiu, smartphone-urile au fost motorul pieței mondiale de profil anul trecut. Doar 12% (de la 9% în 2017) dintre smartphone-urile vândute în 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari pe unitate. Pe segmentul mediu de preț (150 – 400 de dolari) continuă să se ducă o luptă acerbă, cu 46% din vânzările globale (de la 44% în 2017).
Studiul GfK Consumer Life mai arată, însă, că inovaţii precum dimensiunea memoriei, a ecranului sau o cameră cu mai mulți megapixeli nu stimulează prea mult cererea. Igor Richter, expert telecom la GfK spune: “Deşi noile caracteristici ale smartphone-urilor aduc performanţe comparabile cu cele ale laptop-urilor, aceste specificații high-end încă mai au nevoie să fie convertite în experiențe noi. Totuşi, în ciuda ecranelor mai mici în cazul smartphone-urilor în comparaţie cu cele ale PC-urilor, procesoarele mai rapide, display-urile cu rezoluție bună şi capacitatea superioară a bateriei fac aceste smartphone-uri ideale pentru a oferi experiența de gaming on the go. Acest lucru explică de ce 55% dintre utilizatorii de smartphone din întreaga lume au jucat jocuri pe smartphone-ul personal în ultimele 30 de zile.” La nivel mondial, piața chineză este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri, dar şi ţară exportatoare. 40% dintre mărcile chinezești de smartphone au fost cumpărate în afara Chinei în 2018, cu 31% mai mult decât în 2016.

Wearables au continuat tendința puternică de urcare, cu +35% în valoare. Creșterea a fost susținută de smartwatch-uri cu cartelă SIM – 17%, de la 8% în 2017. Cercetarea este bazată pe datele finale înregistrate de GfK la punctele de vânzare, la nivelul întregului an 2018. Dimensiunea pieței este calculată prin monitorizarea punctelordin 75 de țări.