STUDIU | Bărbaţii români, despre calităţile bărbatului ideal. Cât de importantă e independenţa financiară

1 din 3 bărbați din mediul urban crede că trebuie să aibă un “caracter puternic”, pentru a face față cu succes multiplelor roluri pe care le îndeplinește în familie, la locul de muncă sau în grupul de prieteni. Aceasta este prima concluzie a unui studiu Ipsos despre bărbatul ideal văzut prin ochii bărbaţilor români. 31% dintre respondenți susţin această necesitate a “caracterului puternic”, 30% cred că e necesar “să fie capul familiei”, 29% spun că este important “să fie inteligenţi”, 27% “să fie curajoşi”, iar 26% – “independenţi financiar”.

Independenţa financiară se menţine cu ore suplimentare

Dată fiind această preocupare de a fi independenți financiar, 27% dintre bărbați au afirmat că lucrează mai mult de 8 ore pe zi. Cei cu studii superioare și venituri mai mari fac ore suplimentare într-o mai mare măsură (34%) față de persoanele cu educație medie (25%).

Bărbaţii mai tineri vor să îşi exprime sentimentele şi un stil de viaţă sănătos

Pe lângă putere, inteligență și independență financiară, un alt aspect pe care bărbații îl consideră important este “simțul umorului (menționat de 27% dintre respondenți). De asemenea, bărbații mai tineri, cu vârste între 25 şi 34 ani, consideră că pe lângă a fi puternici și curajoși trebuie să fie carismatici, să aibă inteligență emoțională ca să își exprime sentimentele, precum și un stil de viață sănătos și o carieră de succes.

Bărbaţii maturi se implică în treburile gospodăreşti

Pe de altă parte, bărbații de peste 35 ani își asumă într-o mai mare măsură rolul de “cap al familei”. În cazul lor, ipostazele de tată și soț sunt mult mai vizibile, având în vedere că 89% din aceștia sunt căsătoriți. Bărbații de peste 35 de ani fac cumpărături, plătesc utilitățile, repară prin casă, participă în mod activ la creșterea și educarea copiilor. Bărbații din această categorie ies mai rar cu prietenii și fac mai puțin sport.

“Analizând mai profund informațiile, putem afirma cu certitudine că aceste trăsături de caracter se încadrează perfect în arhetipul paternalist al bărbatului așa cum este el definit în spațiul nostru cultural,” susține Laura Arpad, Client Director la Ipsos România.

Studiul Ipsos s-a desfăşurat la sfârşitul anului 2018 pe un eşantion reprezentantiv urban de 500 de respondenţi, de gen masculin, cu vârste cuprinse între 25 şi 45 de ani. Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Ipsos.