Secretul productivității: fă-ți angajații fericiți! 5 pași siguri spre reușită

  • Având în vedere că fericirea crește productivitatea, companiile se asigură că angajații sunt fericiți la locurile de muncă.
  • Steve Bushnell, coach certificat în leadership și fondator al companiei Charles River Careers din SUA, a spus că fiecare șef trebuie să respecte 5 pași pentru a asigura fericirea angajaților.
  • Șefii trebuie să echilibreze balanța pentru angajați în privința jobului, a vieții lor personale cu plata corectă și oferirea unui feedback.

Steve Bushnell susține că sunt 5 pași pe care fiecare manager trebuie să-i bifeze pentru fericirea angajaților săi, scrie Business Insider.

1.În primul rând, fiecare șef trebuie să-și asculte angajații. Bushnell a spus că, de departe, cea mai importantă calitate pe care trebuie să o aibă un manager este aceea de bun ascultător.

2.Șefii trebuie să înțeleagă importanța echilibrului dintre job și viața personală a angajaților săi. Munca nu trebuie să-i epuizeze pe aceștia deoarece, în afara jobului, oamenii au hobby-uri, alte angajamente și evenimente la care trebuie să participe.

3.Managerii ar trebui să le ofere angajaților feedback regulat despre activitatea lor. Indiferent dacă e pozitiv sau negativ, comunicarea este importantă pentru a crea un mediu plăcut. ,,Când stai singur în biroul tău toată ziua, este prietenos când cineva se îngrijește de starea ta”, a spus coach-ul certificat în leadership. ,,Vreau să știu dacă proiectele mele merg în aceeași direcție cu obiectivele organizației. Vreau să lucrez cu oameni care sunt interesați și cărora le pasă de ceea ce fac.” De asemenea, Bushnell a punctat că feedback-ul are impact mai mare când îl exprimi în mod direct. ,,Oprește-te în fața biroului său și spune-i: ,,Îți mulțumesc foarte mult. Chiar apreciez ce ai făcut pentru proiectele noastre.”

4.Managerii buni conectează rolurile angajaților săi la viziunea generală a companiei. Pentru ca un angajat să fie fericit, trebuie să simtă că munca pe care o depune contează. Dacă simt că sunt inutili și pierd timpul fără rost, ajung, în ultimă instanță, să devină dezinteresați de sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească. ,,E necesar să conectezi rolul lor cu rolul general al organizației, a mai spus Bushnell.

Bushnell a completat că, din postura lor de lideri, managerii trebuie să stabilească clar care sunt obiectivele lor în cadrul companiei. Apoi trebuie să explice, ca într-un puzzle, cum sarcinile fiecărui angajat se potrivesc în angrenajul companiei. Șefii trebuie să ofere compensații echitabile și rezonabile. Deși poate părea evident, angajații sunt cei mai fericiți când sunt plătiți bine. Dacă salariatul simte că nu este remunerat corect, s-ar putea simți subapreciat, iar urmările vor fi, evident, unele negative pentru companie.

5.Șefii trebuie să ofere compensații echitabile și rezonabile. Deși poate părea evident, angajații sunt cei mai fericiți când sunt plătiți bine. Dacă salariatul simte că nu este remunerat corect, s-ar putea simți subapreciat, iar urmările vor fi, evident, unele negative pentru companie.

Fie că este vorba despre reducerea programului într-o săptămână sau de a avea permisiunea să aduci animale la serviciu, companiile din toată lumea pun în topul priorităților bunăstarea angajaților pentru că s-a demonstrat că fericirea crește productivitatea lor. Pentru unii angajați, starea de spirit este în directă legătură cu atitudinea managerilor.