Scumpiri în lanț din partea marilor operatori de telefonie mobilă și cablu

Mai mulți clienți ai UPC și Vodafone au fost anunțați zilele acestea că vor plăti mai mult pentru serviciile de comunicații la care sunt abonați, începând din luna mai. Majorările vin ,,în contextul creșterii majorității costurilor legate de operațiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicații”. Dacă nu sunt de acord cu noile taxe, persoanele notificate pot denunța unilateral contractul, în termen de 30 de zile. Valul de scumpiri vine după ce, luna trecută, și alti operatori precum Telekom și RDS&RCS au mărit prețurile la mai multe servicii.

“În contextul creșterii majorității costurilor legate de operațiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicații, te informăm că începând cu 6 mai 2019, prețul pachetului de servicii aferent acestui număr va crește cu 0,83 euro (TVA inclus). Dacă nu ești de acord cu această modificare, poți denunța unilateral contractul de servicii, în termen de 30 de zile de la primirea acestei notificări, fără plata vreunor penalități sau despăgubiri, prin scrisoare cu confirmare de primire, trimisă către Vodafone România, strada Barbu Văcărescu 201, București 020276 “, se arată într-un SMS pe care Vodafone, al doilea mare operator mobil din țară, l-a trimis astăzi mai multor clienți.

Și unii clienți UPC , al doilea mare operator de comunicații prin cablu, au fost notificați recent că “înce­pând cu data de 1 mai, preţul lunar pentru serviciile de televiziune şi internet se va majora cu câte 2,38 lei (TVA inclus) pentru fiecare dintre aceste servicii. Această modi­ficare nu se aplică serviciului de tele­fonie, extraopţiunilor de tele­viziune (de exemplu HBO, Sport etc) sau chiriilor de echipamente“ , conform unei notificări a companiei, citate de ZF.

Iar Telekom a anunțat luna trecută majorări de 0,42 euro pentru fiecare
serviciu fix (voce fixă, internet, TV), dar și pentru fiecare abonament mobil, pentru clienții rezidențiali, începând cu 15 aprilie 2019.

,,Această majorare nu se aplică opțiunilor de televiziune, ratelor la telefoane sau chiriilor de echipamente fixe. Clienții business vor primi o notificare scrisă în care sunt anunțați, de asemenea, de schimbări aferente contractelor.”, a anunțat Telekom România.

Totodată, DIGI/RCS&RDS, cel mai mare operator local de cablu TV și internet fix, a anunțat în luna ianuarie că va crește prețurile pentru unele serviciu cu aproximativ 5%. Potrivit oficialilor DIGI, majorarea de prețuri a fost făcută atât în România, cât și în Ungaria.

Deși marii operatorii de comunicații au anunțat la momentul emiterii ordonanței 114 că suprataxarea sectorului de telecomunicații va avea consecințe pe care le vor suporta clienții, dar și economia țării, Hotnews scrie că niciunul nu a comunicat public că majorările de prețuri anunțate în ultima vreme ar fi o consecință a așa numitei Ordonanțe a lăcomiei. Documentul a introdus un tarif fix de 3% din cifra anuală de afaceri, dar și noi amenzi pentru acest sector.