Rețelele sociale tot mai vulnerabile. Twitter a folosit datele personale ale utilizatorilor fără acordul lor

Rețelele de socializare sunt folosite de milioane de oameni. Însă, pe zi ce trece, sunt din ce în ce mai nesigure iar problemele setărilor de confidențialitate par a fi fără rezolvare, reprezentând astfel un pericol pentru utilizator. Platforma Twitter a anunțat că date personale ale utilizatorilor săi au fost folosite în scopuri publicitare – din mai 2018 – fără acordul explicit al acestora, din cauza unor probleme ale setărilor.

Conform AFP, rețeaua a precizat, în noaptea de marți spre miercuri, că această eroare a fost corectată luni și că o anchetă se află în curs, cu scopul de a determina câți utilizatori au fost afectați, sfătuindu-și utilizatorii să-și revizuiască parametrii în privința împărtășirii datelor.

Potrivit Twitter, este vorba despre două cazuri – dacă un utilizator s-a uitat sau a dat clic pe un mesaj publicitar pentru o aplicaţie pe mobil, pe de o parte, iar pe de altă parte dacă a trimis mesaje publicitare de pe dispozitivul folosit pentru a se contacta la reţea.

“Din septembrie 2018, am putut să vă arătăm mesaje publicitare în baza unor deducţii pe care le-am realizat cu privire la dispozitivul pe care-l folosiţi, chiar dacă nu v-aţi exprimat permisiunea. Datele respective au rămas la Twitter şi nu priveau informaţii precum parole sau adrese de e-mail”, a precizat reţeaua într-o notă explicativă, publicată în centrul său de ajutor online.

Twitter și-a prezentat scuze utilizatorilor și îi asigură că va implementa “etapele necesare pentru a (se) asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla” și îi invită pe utilizatori săi să contacteze biroul de protecția datelor printr-un formular.

Aceste două probleme, legate de respectarea consimţământului explicit al utilizatorilor în vederea folosirii datelor lor personale, au apărut după intrarea în vigoare, în mai 2018, a Regulamentului european de protecţia datelor (GDPR).

GDPR a impus platformelor şi site-urilor de web să se asigure că utilizatorii şi-au dat în mod explicit consimţământul pentru a le colecta datele în scopul ţintirii publicitare şi atunci când această colectare se face în contul unor întreprinderi terţe.