Rețelele de socializare sunt folosite de milioane de oameni. Însă, pe zi ce trece, sunt din ce în ce mai nesigure iar problemele setărilor de confidențialitate par a fi fără rezolvare, reprezentând astfel un pericol pentru utilizator. Platforma Twitter a anunțat că date personale ale utilizatorilor săi au fost folosite în scopuri publicitare – din mai 2018 – fără acordul explicit al acestora, din cauza unor probleme ale setărilor.
Conform AFP, rețeaua a precizat, în noaptea de marți spre miercuri, că această eroare a fost corectată luni și că o anchetă se află în curs, cu scopul de a determina câți utilizatori au fost afectați, sfătuindu-și utilizatorii să-și revizuiască parametrii în privința împărtășirii datelor.
Potrivit Twitter, este vorba despre două cazuri – dacă un utilizator s-a uitat sau a dat clic pe un mesaj publicitar pentru o aplicaţie pe mobil, pe de o parte, iar pe de altă parte dacă a trimis mesaje publicitare de pe dispozitivul folosit pentru a se contacta la reţea.
“Din septembrie 2018, am putut să vă arătăm mesaje publicitare în baza unor deducţii pe care le-am realizat cu privire la dispozitivul pe care-l folosiţi, chiar dacă nu v-aţi exprimat permisiunea. Datele respective au rămas la Twitter şi nu priveau informaţii precum parole sau adrese de e-mail”, a precizat reţeaua într-o notă explicativă, publicată în centrul său de ajutor online.
Twitter și-a prezentat scuze utilizatorilor și îi asigură că va implementa “etapele necesare pentru a (se) asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla” și îi invită pe utilizatori săi să contacteze biroul de protecția datelor printr-un formular.
Aceste două probleme, legate de respectarea consimţământului explicit al utilizatorilor în vederea folosirii datelor lor personale, au apărut după intrarea în vigoare, în mai 2018, a Regulamentului european de protecţia datelor (GDPR).
GDPR a impus platformelor şi site-urilor de web să se asigure că utilizatorii şi-au dat în mod explicit consimţământul pentru a le colecta datele în scopul ţintirii publicitare şi atunci când această colectare se face în contul unor întreprinderi terţe.