Rețelele sociale, sub lupa angajatorilor. La ce alte aspecte sunt atenți angajatorii în procesul de evaluare

Atenție la postările de pe rețelele sociale! Şase din zece angajatori verifică, în procesul de evaluare a unui candidat pentru un job în cadrul companiei, profilurile acestuia de social media, arată un sondaj realizat de BestJobs. Mai mult, aproape patru din zece ţin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare.

Totodată, angajatorii verifică experienţa trecută în CV si cer informații despre candidat la angajatorii anteriori: 29% atât pentru poziţiile low-level, cât şi pentru cele high-level, 34% doar pentru funcţiile high-level, iar foarte puţini fac verificări doar pentru poziţiile low-level.

Peste jumătate dintre angajatori (53%) mai testează de obicei şi abilitatea unui candidat de a interacţiona cu echipa din care va face parte, atât pentru poziţiile low-level, cât şi pentru cele high-level, în timp ce 14% fac acest lucru doar pentru poziţiile high-level.

Prima impresia cântărește mult în decizia ulterioară de angajare. Astfel, prima întâlnire este importantă pentru circa 95% dintre angajatori, iar principalele trăsături pe care aceştia le caută la un candidat sunt încrederea în sine (78,5% dintre respondenţi), abilitatea de a rămâne calm sub presiune (76,2%) şi capacitatea de convingere (61%). Atitudinea relaxată şi curajul candidatului contează pentru peste o treime dintre companii, iar şarmul personal pentru doar 14% dintre angajatori.

Iar candidatul ideal trebuie să detină urmatoarele calităţi şi aptitudini: onestitate (67,4% dintre respondenţi), să fie eficient (47,7%), cooperant (35,5%), flexibil (30,2%), încrezător (22,6%), competitiv (19,2%), convingător (16,8%), meticulos (14,5%), intuitiv (12,8%), carismatic (12,8%), relaxat (11%) sau independent (9,3%).

În ciuda faptului că una dintre întrebările uzuale la interviuri este unde se vede candidatul peste câţiva ani, în cele mai multe cazuri răspunsul nu este determinant în decizia de angajare. Doar trei din zece angajatori ar lua în considerare respingerea candidatului în procesul de recrutare în cazul în care acestuia îi lipseşte un plan realist pe termen lung.

Nici CV-ul tipărit nu mai contează atât de mult. Doar 35% dintre cei care fac recrutarea tin cont dacă un candidat vine cu un CV pe hârtie la interviu, pentru restul de 65% contând puţin sau deloc. Sondajul a fost efectuat în prima jumătate a lunii mai, pe un eşantion de 292 companii mici, medii şi mari din România.