Producătorul de ţigări şi tutun Philip Morris a suspendat o campanie de marketing la nivel mondial pe reţelele sociale după ce jurnaliştii Reuters au atras atenţia că influencerii folosiţi în online sunt prea tineri pentru a vinde dispozitive cu “tutun încălzit”. Este vorba despre celebrele deja dispozitive IQOS, care au pătruns şi pe piaţa americană luna trecută, după doi ani de dezbateri.

Ce le-a reclamat Reuters? În timp ce compania Philip Morris propagă în discursul public ideea că încearcă să ţină tinerii departe de fumat, “ambasadorii” folosiţi în campania de social media au chiar şi sub 25 de ani. Un exemplu este Alina Tapilina din Moscova, un influencer media, care pe Instagram spune că are doar 21 de ani. Asta în timp ce regulile interne ale companiei interzic clar folosirea celebrităţilor sau modelelor care au mai puţin de 25 de ani. Jurnaliştii Reuters au mai verificat şi influencerii din ţări precum România, Japonia, Italia, Elveţia, unde pare că standardele sunt respectate la limită. În România, de exemplu, actriţa şi cântăreaţa Alina Eremia este cea care promovează dispozitivele şi are chiar 25 de ani.

“Am luat decizia să suspendăm toate acţiunile de la nivel global legate de influencerii din mediul digital şi produsele noastre. În vreme ce influencerul respectiv este un adult care are voie legal să fumeze, are totuşi sub 25 de ani, deşi potrivit ghidului ar fi trebuit să aibă 25+. A fost o breşă clară de selecţie”, a răspuns compania jurnaliştilor Reuters. “Nicio lege nu a fost încălcată, însă stabilim standarde înalte pentru noi şi nu avem nicio scuză”.
Tot mai mulţi tineri sunt atraşi de noile dispozitive IQOS pentru că sunt o alternativă la ţigări şi un accesoriu elegant şi sexy. În 2017, când a aplicat pentru introducerea lor pe piaţa americană, Philip Morris a prezentat o reclamă ce viza consumatori cu cel puţin 10 ani mai în vârstă decât influencerii de acum.