
Producătorul chinez de vehicule electrice, Nio, a dezvoltat o nouă baterie cu o autonomie impresionantă de 1.000 de kilometri, iar CEO-ul său, William Li(foto), a decis să o testeze printr-o călătorie de 14 ore între două orașe chineze. Într-un live-stream pe 17 decembrie, Li a condus un model Nio ET7 pe distanța de 1.044 de kilometri între Shanghai și Xiamen, demonstrând performanțele tehnologice ale bateriei.

Potrivit lui Li, ET7 a parcurs întreaga distanță fără a necesita o reîncărcare, chiar și în condiții meteo dificile și temperaturi scăzute. Bateria de 150 kWh utilizată în acest vehicul este declarată a avea cea mai mare densitate energetică dintre toate bateriile de vehicule electrice produse în masă la nivel mondial. Cu planuri de a începe producția în masă a acestor baterii în aprilie 2024, Nio estimează un preț de aproximativ 298.000 de yuani (42.100 de dolari) pentru achiziționarea individuală a bateriei, echivalent cu prețul unui Tesla Model Y în China.
Nio adoptă o abordare inovatoare privind încărcarea vehiculelor electrice, permitând clienților să achiziționeze mașinile fără baterie și să plătească o taxă lunară pentru accesul la rețeaua sa de peste 2.000 de stații de schimb baterii din China. Cu toate că această strategie nu a generat încă profituri semnificative, CEO-ul Li a devenit o figură cunoscută și a stârnit comparații cu Elon Musk.

Li a fost în centrul atenției la evenimentul anual “Nio Day”, unde a prezentat noul model de vârf al companiei, ET9, în fața a 10.000 de posesori de vehicule Nio care au călătorit la un stadion din Xi’an în condiții de temperaturi sub zero grade Celsius. Până în acest moment, Nio nu a furnizat un răspuns imediat la solicitarea de comentariu.