Un camion electric autonom denumit T-Pod a început să livreze zilnic mărfuri pe un drum public din Suedia. Potrivit dezvoltatorului Einride şi companiei de logistică DB Schenker, beneficiara serviciului de transport, aceasta este o premieră mondială, transmite Reuters.

Startup-ul suedez Einride își propune să încheie parteneriate cu furnizori majori pentru creşterea producţiei şi a comenzilor de livrare, iar compania nu exclude viitoare colaborări cu producători mari de camioane, a declarat CEO-ul companiei, Robert Falck.
,,Această autorizaţie de circulaţie pe drumurile publice este o etapă majoră…un pas pentru utilizarea comercială a tehnologiei pe şosele. Pentru că suntem o companie de software și de operare, un parteneriat cu o companie de producție este un obiectiv pe care îl vedem ca un nucleu care avansează”, a declarat Falck, fost director la Volvo. Acesta a adăugat că speră că un acord în acest sens va fi încheiat până anul viitor.
Falck a precizat că Einride, printre ai cărei investitori se află fostul directorul al diviziei din Asia a grupului Daimler, Marc Llistosella, vrea să atragă investitori pentru o altă rundă de finanţare. Einride a atras 10 milioane de dolari într-o rundă de finanţare anterioară.
Alianțe auto sunt în creștere pentru a împărți costul tehnologiei electrice și autonome. De exemplu, Ford a promis să investească 500 de milioane de dolari în rețeaua electrică a utilajelor din SUA, Rivian.
Camionul are 26 de tone atunci când este plin și nu are cabină de conducere, ceea ce reduce costurile operaţionale pentru transportul mărfurilor cu aproape 60% față de un camion diesel cu un șofer.
Pe lângă Schenker, Einride are comenzi de la compania germană Lidl, compania suedeză de livrare Svenska Retursystem și de la cinci companii de retail aflate în topul Fortune 500, ceea ce întărește ambiţia de a avea 200 de vehicule operaţionale până la sfârşitul anului 2020. Operatorii de transport de marfă se află sub presiunea reducerii timpului de livrare și a emisiilor poluante și de a face față unui deficit tot mai mare de șoferi.
T-Pod are automatizare de nivel 4, a doua cea mai ridicată categorie, şi foloseşte platforma Nvidia Drive pentru procesarea datelor vizuale în timp real. Un operator aflat la distanţă poate supraveghea şi controla în acelasi timp până la 10 vehicule.
Directorul general Jochen Thewes a spus că lansarea tehnologiei 5G, vitală pentru electrificare, se află în întârziere. Pentru proiectul pilot Schenker cu Einride, Ericsson și Telia au fost nevoiți să construiască două turnuri noi.
T-Pod are permisiunea de a face călătorii scurte – între un depozit și un terminal – pe un drum public într-o zonă industrială din Jonkoping, centrul Suediei, la o viteză de până la 5 km / h, arată documentele de la autoritatea de transport.
Falck a spus că Einride va aplica anul viitor pentru mai multe autorizații publice de transport și are în plan să se extindă în Statele Unite.