Povestea dinastiilor care deţin afaceri cu băuturi alcoolice. Controlează 70 de miliarde $ din averile pieţei

Vrem, nu vrem alcoolul e prezent în vieţile noastre. Fie la petreceri, fie la sfârşitul unei zile grele de muncă, aproape toată lumea mai gustă câte un pahar. Dar cine produce aceste băuturi care ne fac să mai uităm de grijile zilnice? Originile familiilor aflate în spatele unor branduri precum Bacardi sau Campari sunt de ordinul a sute de ani.

Să luăm, de exemplu, Bacardi. A apărut în 1862, în Cuba, şi de atunci a îmbogăţit membrii familiei cu miliarde de dolari. Cocktailul Cuba Libre este de departe cel mai popular. Urmaşii deţin 18,6 miliarde de dolari din piaţa de profil, potrivit Bloomberg. Totuşi, clanul are aversiune faţă de publicitate şi trăieşte discret. Inventat de Don Facundo Bacardí Massó, ca un rom light, Bacardi a cunoscut succesul la început printre localnici. Fiul lui Don Facundo a luptat în primul război cubanez pentru independenţă şi a smuls armele din mâinile rebelilor. Aproape un secol mai târziu, familia s-a opus regimului Fidel Castro, care i-a confiscat bunurile. Fostul ministru de Finanţe, Jose Bosch, căsătorit ulterior cu nepoata lui Facundo, a continuat complotul împotriva regimului din afara ţării.

Distileria Brown din Kentucky, producătorul
Jack Daniel’s

Pe primul loc în acest top se află, însă, o familie din Japonia, care deţine din 1899 brandul Jim Beam, şi are o avere de peste 22 de miliarde de dolari. Alte familii din Franţa (familiile Ricard – brandurile Jameson, Pernod – şi Heriard Dubreuil – brandurile Cointreau, Remy Martin), SUA (familia Brown – brandurile Finlandia, Jack Daniel’s), Italia (familia Garavoglia – brandurile Aperol şi Campari), Mexic (familia Beckmann – brandurile Jose Cuervo şi Kraken) sunt printre cele şapte dinastii care controlează această piaţă a lichiorurilor şi cocktail-urilor, cu averi de aproape 70 de miliarde de dolari în total. Rădăcinile acestor familii pornesc încă din anii 1700 (Franţa şi Mexic).

Ca să atragă noile generaţii, brandurile cu vechime de sute de ani scot mereu bani din conturi pentru a investi în inovaţie. Pentru că vechea rivalitate între branduri precum Davide Campari-Milano SpA, Brown-Forman şi Remy Cointreau s-a transmis şi moştenitorilor. Mândria de a-şi vedea numele pe fiecare sticlă de băutură îi obligă pe strănepoţi să continue zi de zi misiunea înaintaşilor.