Performanţă: Amazon poate livra într-o zi pentru 72% din populaţia SUA. Cum se schimbă aşteptările cumpărătorilor

Compania Amazon este capabilă să ofere livrarea produselor în aceeaşi zi sau în ziua următoare pentru 72% din totalul cetăţenilor americani, potrivit RBC Capital Markets. Asta înseamnă 95% dintre gospodăriile din 16 cele mai bogate şi mai populate state, printre care şi Washington. Reţeaua sa atât de vastă se datorează investiţiilor masive din ultimii patru ani, când Amazon aproape şi-a triplat infrastructura logistică. Cu toate acestea, livrarea în aceeasi zi se face doar membrilor premium, cei care plătesc 119 dolari pe an penrru livrări rapide, precum şi pentru muzică nelimitată sau acorduri exclusive.

“Vedem livrarea de o zi de către Amazon ca pe o cale de a creşte aşteptările clienţilor şi de a mări costurile pentru a concura în comerţul online”,  spune analistul Morgan Stanley. După anunţul Amazon, RBC a spus: cu cât livrezi mai repede, cu atât va creşte numărul oamenilor care cumpără”.

Devine tot mai clar că Amazon va impune un trend în piaţă şi în acest sens. Şi ceilalţi retaileri, care acum oferă două zile până la livrare, vor fi forţaţi să cheltuiască mai mult ca să-şi dezvolte logistica şi, astfel, să ţină pasul cu Amazon. Şi pe Bursă se vede impactul. Rivalii Amazon, precum Walmart şi Target, şi-au văzut acţiunile în scădere imediat după anunţul Amazon. Chiar şi pentru compania lui Jeff Bezos, cel mai bogat om din lume, schimbarea nu se va face ieftin. Amazon spune că va cheltui 800 de milioane de dolari în acest nou trimestru pentru a face livrarea de o zi posibilă în cât mai multe locuri.  Încă sunt 15 state americane ai căror cetăţeni nu au acces la livrarea rapidă.