Pagina de Media: Câți bani au cheltuit pe TV partidele în campania electorală. România TV conduce detașat

PSD a cheltuit pentru publicitatea televizată la alegerile europarlamentare aproape 2 milioane de euro, urmat de PNL, cu cheltuieli de 1,1 milioane de euro, arată estimările realizate de paginademedia.ro. Cel mai puțin a cheltuit pe TV Alianța USR Plus 2020.

Antena 3 și România TV au încasat cei mai mulți bani de la PSD, respectiv jumătate de milion de euro și 700.000 de euro. B1 TV a primit 220.000 de euro, iar Digi 24, aproape 200.000. Realitatea TV a difuzat publicitate electorală de aproape 140.000 de euro. 

Partidul Național Liberal nu a avut deloc publicitate electorală la Antena 3. A avut, în schimb, pe România TV (spre 600.000 de euro), dar și la B1 TV (220.000), Digi 24 (200.000), Realitatea TV și Național TV.

ALDE a ales să nu se promoveze la Realitatea TV, B1 TV și Național TV. A alocat mai mult pe România TV (140.000 de euro) și ceva mai puțin pe Antena 3 (în jur de 50.000) și Digi 24 (40.000).

PMP a direcționat cei mai mulți bani către România TV (aproape 180.000). În jur de 70.000 de euro s-au dus la B1 TV și la Realitatea, în timp ce Digi 24 a făcut publicitate electorală pentru PMP de 40.000 de euro. Antena 3 și Național TV au fost ocolite.

Pro România, partidul lui Victor Ponta, a investit în publicitate electorală pe toate posturile din campanie. Cel mai mult la România TV (peste 250.000 de euro) și la Realitatea TV.

Alianța 2020 USR Plus. Tot bugetul lor de pe TV a fost de 80.000 de euro. Aproape toată expunerea USR Plus a fost pe Realitatea TV. Candidații USR Plus au avut aproximativ 30 de spoturi difuzate (aproape toate pe Realitatea TV), față de aproape 750 de reclame date de PSD pe televiziune.

Paginademedia.ro estimează că România TV a încasat cel mai mult: aproape două milioane de euro.

Antena 3 a avut publicitate electorală doar pentru două partide: PSD și Pro România lui Victor Ponta. Total: 710.000 de euro

B1 TV a totalizat 620.000 de euro.

Realitatea TV a reușit să strângă, din estimările Paginademedia.ro, 580.000 de euro. Digi 24 a fost aproape de Realitatea TV. În jur de 580.000 de euro, din care aproape 400.000 de euro au venit, în mod egal, de la PSD și PNL.

Estimările au fost făcute în urma unor monitorizări, calcule, ajustări și discuții cu profesioniști din industria media și a publicității, dar și cu oameni apropiați campaniilor electorale. Estimările Paginademedia.ro au două capitole: spoturile electorale (cu prețuri pe spot) și emisiunile de promovare electorală (cu tarife diferite, pe minute, pentru mitingurile date în direct sau pentru prezențele candidaților în emisiunile dedicate). Tarifele pe spot sau pe minutul de prezență au fost fixe și au fost declarate de posturile TV la CNA înaintea campaniilor electorale (au variat de la 500 de euro pe spot, în cazul Realitatea TV, la 2.000-3.000 de euro pe minut, în cazurile Antena 3 și România TV și chiar la 7.500 de euro pentru 10 minute la Digi 24).