Noi detalii despre avionul prăbușit în Etiopia. Ce i-a cerut pilotul turnului de control imediat după decolare

Avionul Boeing 737 MAX, care s-a prăbușit în Etiopia, avea o viteză de 740 de kilometri pe oră imediat după decolare, dublu faţă de cea normală. Din această cauză, unul dintre piloți a cerut permisiunea, imediat după decolare, să ia rapid altitudine. La alte două minute, pilotul a luat legătura cu turnul de control şi a spus că trebuie să aterizeze de urgentă. Apoi, aeronava a dispărut de pe radar. O parte dintre aceste informații au fost povestite jurnaliștilor Reuters de o sursă care a dorit să-și păstreze anonimatul, după ce a ascultat înregistrarea convorbirilor din turnul de control.

Aeronavele Boeing 737 MAX din lume sunt consemnate la sol până la finalizarea anchetei, după ce informaţii obţinute de la sistemele de monitorizare prin satelit şi de la locul accidentului au indicat existenţa unor asemănări şi „posibilitatea unei cauze comune“ a prăbuşirii cu accidentul din octombrie 2018. Atunci un avion Boeing 737 MAX 8 al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbuşit imediat după decolare cu 189 de oameni la bord. Nici atunci nu au existat supravieţuitori.
 
În acest context, au apărut mai multe plângeri oficiale ale unor piloți americani care au zburat cu avioane Boeing 737 MAX 8. Aceștia au reclamat problemele pe care le-au întâmpinat în zbor, potrivit unei baze de date federale accesate de CNN. Sesizările depuse de piloți raportează probleme asemănătoare cu ce s-a întâmplat în timpul zborului Lion Air.

Deși lansarea oficială a fost amânată, compania americană a prezentat, zilele trecute, într-un cadru restrâns, cel mai lung avion de pasageri din lume: modelul 777X. Aeronava, care ar urma să devină cel mai mare avion cu două motoare din lume, a fost dezvăluită pe 13 martie angajaţilor Boeing din Everett, Washington, chiar în hangarul folosit pentru asamblarea finală a fuselajului, scrie CNN. La eveniment au fost prezente puține persoane, în semn de respect faţă de victimele accidentului din Etiopia.

Boeing are deja peste 300 de comenzi pentru noul avion. Comenzile sunt venite, în mare parte, de la companii aeriene din Orientul Mijlociu și Asia, iar livrarea avioanelor ar urma să înceapă anul viitor.