IKEA va testa în 30 de țări, inclusiv în România, un serviciu de închiriere a mobilierului

Compania suedeză IKEA va testa în toate cele 30 de pieţe în care activează, inclusiv în România, un serviciu prin care le va permite clienţilor să închirieze mobilă, în loc să o cumpere, ca parte a strategiei de reducere a vânzarii de mobilă ieftină de unică folosinţă ca răspuns la preocupările legate de mediu, informează Reuters.

Compania şi-a prezentat planurile miercuri, într-un eveniment organizat în cadrul primului magazin ,,durabil” din Kaarst, Germania, deschis în 2017.

„Testarea oportunităţilor pentru ofertele de leasing este una dintre modalităţile prin care dorim să ne realizăm strategia de transformare”, a declarat Jesper Brodin, director executiv al Ingka Group, care deţine majoritatea magazinelor IKEA.

Cel mai mare grup de mobilier din lume a declarat iniţial în luna februarie că va intra pe piaţa de leasing de mobilier. Iar planul a fost pus deja în aplicare în mai multe state precum Olanda, Suedia, Elveţia şi Polonia. În aceste țări, IKEA a început deja să testeze diferite proiecte de închiriere de mobilă şi acum are în plan să extindă testele în toate cele 30 de pieţe ale sale, în următorul an.

„Schimbările climatice şi consumul nesustenabil sunt printre cele mai mari provocări cu care se confruntă societatea actuală”, a mai declarat Jesper Brodin.

Demersul companiei vine în contextul în care mulţi tineri consumatori îşi manifestă dorinţa de a minimiza impactul pe care acţiunile lor îl au asupra mediului. Aceștia preferă să închirieze tot felul de lucruri cum ar fi haine sau mașini. IKEA, care a înregistrat vânzări globale de 39 de miliarde de euro anul trecut, a declarat că doreşte să dezvolte oferte de leasing bazate pe abonamente, pentru a încuraja reutilizarea produselor de cât mai multe ori înainte de a fi reciclate.

Compania a dat asigurări că va realiza toate produsele sale din materiale regenerabile şi reciclate până în 2030. Totodată, IKEA vrea să conceapă toate produsele sale astfel încât acestea să fie reutilizate, reparate şi reciclate.
În 2018, producătorul de mobilier a preluat 1 milion de comenzi pentru piese de schimb, folosite apoi pentru repararea produselor.

Modelul de afaceri al IKEA era deja sub presiunea creşterii comerţului online cu amănuntul. Totodată, s-a observat o încetinere a avântului cumpărătorilor mai tineri de a merge în marile magazine situate în afara oraşului, pentru a cumpăra mobilier dezasamblat şi a-l asambla singuri.