
Compania Harley-Davidson Inc priveşte cu precauţie anul 2019 din cauza problemelor pe termen lung privind competitivitatea, în ciuda promisiunilor de sprijin venite din partea lui Donald Trump.
Acţiunile la sediul central din Milwaukee, influenţate şi de discuţiile lui Trump privind tarifele aplicate Europei şi Chinei, au crescut cu 4 procente după ce preşedintele american a numit comportamentul Uniunii Europene asupra companiilor “nedrept” şi a promis reciprocitate, scrie Reuters.
Compania, de asemenea, a anunţat profit în primul trimestru al anului, de peste 30 de cenţi pe acţiune, peste aşteptări, dar a raportat declin în vânzări. Asta înseamnă, spun analiştii, că per ansamblu situaţia dificilă nu s-a schimbat pentru Harley. Compania s-a chinuit în ultimii 10 ani să atragă clienţi mai tineri, de vreme ce consumatorii câştigaţi în anii 1960-1970 au îmbătrânit. “Rămânem precauţi în privinţa estimărilor noastre pentru industria de motociclete din SUA”, a spus analistul Drew Crum.
Donald Trump a criticat în trecut compania Harley pentru planurile sale de a muta unele producţii din SUA în Uniunea Europeană pentru a evita obligaţiile impuse ca urmare a tarifelor aplicate de Casa Albă pentru importurile de oţel şi aluminiu. Tarifele europene impuse motocicletelor americane au crescut de la 6% la 31% în iunie anul trecut şi urmează să ajungă la 56% în 2021.
Oficialii Harley spun că din această cauză compania va plăti între 100 de milioane şi 120 de milioane în 2019. În primul trimestru, livrările au scăzut cu 8%, la 58.891 de motociclete. Per total, vânzările continuă să cadă. Vânzările retail de motociclete în SUA au scăzut cu 4,2% până pe 31 martie anul acesta. Europa stă mai bine. Aici vânzările au picat cu doar 2, 1 procente. Şi veniturile net ale companiei au scăzut cu 26,7%, la 127,9 milioane de dolari în primul trimestru din 2019.