Germania testează prima “autostradă electrică” pentru camioane. Cât a costat până acum proiectul

Germania testează prima “autostradă electrică”

Germania intră în rândul acelor ţări care pariază pe “autostrăzile electrice”, primitoare cu tirurile şi camioanele eco-friendly. Autorităţile au demarat testele pentru un sistem de e-autostradă între Frankfurt şi Darmstadt, p eo distanţă de 9 kilometri. Testele se fac pe un camion hibrid, care funcţionează şi electric, şi pe motorină şi vor dura până în 2022, scrie presa de specialitate. Camionul primeşte astfel energie de la cablurile montate deasupra autostrăzii, la 670 de volţi. Vehiculul nu trebuie să aibă mai mult de 96 de kilometri pe oră pentru ca să se conecteze cu succes la cabluri.

Programul denumit “Elisa” este un proiect al Ministerului Mediului, la care gigantul electronic Siemens este partener. Guvernul a cheltuit până acum 14 milioane de euro, dar planurile nu se opresc aici. Germania va mai cheltui alte 70 de milioane de euro pentru a fabrica un camion hibrid cu
Scania şi Volkswagen. Ministrul german al Transporturilor spune că în curând până la 80% dintre camioanele statului vor fi electrificate, din dorinţa de a reduce emisiile de CO2.

Prima e-autostradă a fost lansată în Suedia, în  anul 2016. Şi acolo funcţionează acelaşi concept – camioanele folosesc pantografe pentru a se racorda la cablurile de electricitate. Sistemul nu poate avea un impact mare prea curând. În prezent, sunt doar cinci camioane care pot fi electrificate. Totuşi, lansarea acestei e-autostrăzi poate încuraja companiile care deţin tiruri şi camioane să aleagă varianta electrică ştiind că acum se poate merge pe o distanţă mai mare fără a necesita reîncărcare.