Festivalurile verii din România, câștiguri de peste 600 de milioane de lei în 2019

Un studiu realizat de Frames, arată că festivalurile și concertele din România vor ajunge să genereze vânzări peste 600 de milioane de lei anul acesta, după ce au atras peste un milion de spectatori.

Dincolo de biletele vândute, festivalurile încasează zeci de milioane de lei din servicii : mâncare, băuturi, transport, turism, produse promoționale și afaceri conexe. Analiștii de la Frames spun că festivalurile s-au transformat într-un adevărat bussines, iar piața festivalurilor din România a înregistrat una dintre cele mai spectaculoase creșteri din economie.

Clujul reprezintă, în prezent, etalonul de bussines în acest sector. Pe lângă creșterea potențialului turistic, Untold înseamnă un bussines pe orizontală, cu zeci, sute de firme conectate, din care câștigă tot orașul : de la operatorii de turism, la transportatori, ramura de gastronomie, autorități, taxe și impozite.

Cifra de afaceri a crescut în ultimii ani

Studiul Frames arată, că cifra de afaceri medie la nivelul industriei a crescut semnificativ în ultimii ani, de la 225.268 de lei în 2010, la 381.633 de lei în 2018.

Piața de entertainment din România are un potențial de creștere semnificativ în viitor, iar cu acest prilej, România câștigă și la capitolul turism.

Noile generații sunt mult mai atrase de astfel de evenimente, de cultura occidentală în care astfel de festivaluri se află în prim plan. Ultra Music Festival reprezintă, la nivel internațional, un etalon în materie, un bussines, care în ultimii 20 de ani s-a extins în toată lumea, cu evenimente cu sute de mii de oameni. Untold, Neversea, dar și Festivalul George Enescu, au dovedit că și în România pot avea loc festivaluri de amploare, bineînțeles pe fondul creșterii de cumpărare a românilor, afirmă Adrian Negrescu, manager Frames.

Cristalizarea, în ultimii ani, a unui calendar de festivaluri la nivel național, oferă încă oportunitate pentru dezvoltarea unor evenimente noi, cu potențial de câștig semnificativ.