
[finviz ticker=FB width=650]
Compania lui Mark Zuckerberg ar putea plăti miliarde bune în scandalul Cambridge Analytica, în urma căruia s-a aflat că datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook ar fi fost folosite pentru a le înţelege psihologia şi a le influenţa votul în favoarea lui Donald Trump. Comisia Federală pentru Comerţ, agenţia care se ocupă de protecţia consumatorilor americani, şi Facebook nu au ajuns încă la o înţelegere, aşa că problema s-ar putea tranşa în instanţă, unde sancţiunile ar putea fi drastice. În prezent, agenţia şi compania tech discută despre eventualitatea ca Facebook să plătească o amendă de câteva miliarde de dolari în cadrul anchetei, scriu reporterii de la The Washington Post. Cele două părţi nu au ajuns încă la un acord privind suma, iar negociatorii din partea Facebook sunt îngrijoraţi de termenii propuşi de agenţia statului, spun surse apropiate de investigaţie, citaţi de The Post. Un purtător de cuvânt al companiei Facebook a refuzat să comenteze care este stadiul negocierilor sau potenţiala amendă. A reiterat, în schimb, poziţia de la începutul anchetei potrivit căreia compania cooperează permanent cu agenţia. Pe de altă parte, şi reprezentantul Comisiei Federale pentru Comerţ a refuzat să facă declaraţii. FTC investighează dacă Facebook a încălcat acordul stabilit în 2011 potrivit căruia compania se obligă să obţină consimţământul utilizatorilor înainte de a le distribui datele către o terţă parte, aşa cum s-a întâmplat în cazul Cambridge Analytica. Dacă se va ajunge în instanţă, Facebook riscă o amendă de trilioane de dolari. Asta pentru că fiecare violare a drepturilor de confidenţialitate ar putea să coste compania până la 41.484 de dolari. Asta înseamnă că o înţelegere cu FTC este de dorit. Cea mai mare amendă impusă până acum a fost dată companiei Google, în valoare de 22 de milioane de dolari, în 2012, tot pentru nerespectarea politicilor de confidenţialitate.