China, cea mai mare piață mondială de automobile investește în combustibilul viitorului, hidrogenul. Guvernul și-a propus ca, în următorul deceniu, să aibă un milion de vehicule care să cuprindă motoare cu celule de hidrogen.
Wan Gang, părintele mașinilor electrice din China, spune că națiunea ar trebui să stabilească o “societate bazată pe hidrogen”. Wan a convins liderii în urmă cu două decenii să parieze pe tehnologia nesupravegheată de electrificare a vehiculelor, văzând-o nu numai ca o modalitate de creștere economică, ci și de a combate dependența Chinei de importurile de petrol și de nivelurile ridicate ale poluării.
Investiții de miliarde de dolari până în 2023
Pentru a pune în aplicare noul vis al industriei auto, sumele alocate vor depăși 17 miliarde de dolari până în anul 2023. Un anunţ important în acest sens a fost făcut recent de China National Heavy Duty Truck, respectiv investiţii de 7,6 miliarde de dolari în construirea vechiculelor cu motoare cu celule de hidrogen în provincia Shandong, din estul Chinei.
Diferența dintre vehiculele electrice și celulele de hidrogen
Într-o mașină electrică, energia produsă în exteriorul mașinii este acumulată în bateriile de tip litiu-ion. În cazul motoarelor propulsate de hidrogen, celulele de hidrogen folosesc reacțiile chimice pentru a produce energie, eliminând doar aburi (zero emisii toxice). Hidrogenul are o densitate mai mare decât bateriile litiu-ion, ceea ce înseamnă că reîncărcarea vehiculelor durează mai puțin și generează o autonomie mai mare.