
Început greu de an pentru Daimler AG. Mercedes-Benz a înregistrat pierderi de 16% pe primele trei luni ale anului, după un declin în livrări şi costuri mai ridicate pentru dezvoltarea noilor modele, scrie Bloomberg. “Atingerea ţintelor financiare din anul 2019 a devenit tot mai greu de realizat după primul trimestru”, a declarat directorul general Dieter Zetsche.
Mercedes-Benz, la fel ca alţi producători de maşini, se confruntă cu o încetinire a vânzărilor în SUA şi Europa din cauza noilor vehicule electrice. Renault SA a raportat, de asemenea, vineri, o scădere cu 4,8% a veniturilor din primul trimestru, după ce la începutul săptămânii, Nissan Motor Co. a anunţat că va rata ţinta de profit din acest an.

Investitorii se uită, însă, la Mercedes-Benz dincolo de rezultatele din primul trimestru. Şi asta pentru că noul CEO desemnat, Ola Kallenius, care va prelua compania din luna mai, este aşteptat să vină cu un plan strategic din vară. Sunt estimate şi creşteri pe parcursul anului, mai ales că Mercedes-Benz rămâne cel mai mare producător de maşini de lux şi de camioane din lume.