
Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, va trimite Corpul de Control pentru verificări la Loteria Română după ce achiziţia noului logo al instituţiei a stârnit scandal și controverse în spațiul public. În primul rând, s-a discutat faptul că suma de 50.000 de euro este prea mare, iar în al doilea rând, logo-ul seamănă extrem de mult cu unul ce poate fi cumpărat cu doar câțiva euro de pe o platformă de profil.
„Am văzut poziţia exprimată şi de Loteria Română şi da, pot trimite Corpul de Control acolo pentru a constata dacă, într-adevăr, lucrurile sunt aşa cum trebuie făcute. Deşi eu cred că întotdeauna trebuie să apelăm la specialişti, la cei care ştiu să facă lucrurile bine. Va fi un control şi la Loteria Română, pentru a lămuri şi această problemă care a apărut în spaţiul public”, a afirmat ministrul Ştefan Radu Oprea, miercuri, la Ploiești.

Rebrandingul Loteriei Române a fost realizat de agenția de publicitate din București Rusu+Borțun, în baza unui contract atribuit direct, în valoare de 50.000 de euro. Potrivit reprezentanților agenției, citați de hotnews.ro, logo-ul a fost doar un element punctual al contractului, iar echipa extinsă a muncit circa 60 de zile pentru un document complex de 78 de pagini.
La rândul său, Loteria Română a transmis că rebrandingul a fost făcut în jurul sloganului “Noroc pentru toți românii”, cu ocazia împlinirii a 117 ani de activitate, unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti marcând astfel o nouă etapă de modernizare şi digitalizare, precizând că noul logo cuprinde elemente care se integrează perfect în noul concept.