Coca Cola a plătit milioane de euro pentru a influența medicii. Ce a vrut să ascundă producătorul de sucuri

Compania americană Coca-Cola a cheltuit peste 8 milioane de euro în Franţa pentru a influenţa medici şi oameni de ştiinţă din domeniul sănătăţii, potrivit unei anchete publicate de cotidianul Le Monde.

Coca-Cola a vrut să distragă atenţia publică de la efectele nocive pe care sucurile şi alte băuturi îndulcite le au asupra sănătăţii.

“Începând cu 2010, Coca-Cola a acordat peste 8 milioane de euro unor experţi şi diverselor organizaţii medicale, dar şi sportive sau organizatoare de evenimente”, scrie Le Monde, care adaugă că “în Franţa, la fel ca şi în alte părţi ale lumii, aceste finanţări ţin de comunicare sau de pura sponsorizare şi nu de desfăşurarea unor studii ştiinţifice autentice”. 

Conform publicaţiei franceze, totul porneşte de la o anchetă despre lobby-ului făcut de compania multinaţională, publicat în 2015 de New York Times. În faţa scandalului, Coca-Cola a promis transparenţă şi a publicat pe site-ul său numele experţilor şi listele de activităţi pe care le-a finanţat în SUA, mai scrie sursa citată.