Brexit, efecte în lanţ: Ford vrea să-şi mute o parte din producţie din Regat

După grupul auto Nissan, care a decis să renunţe la producerea unuia dintre cele mai cunoscute modele ale sale în Regat, acum a venit rândul reprezentanţilor Ford Motor să anunţe că vor grăbi pregătirile legate de mutarea unei părţi din producţie în afara Marii Britanii. Declaraţia a fost făcută în timpul unei discuţii private dintre premierul britanic Theresa May şi mai mulţi oameni de afaceri. Incertitudinile legate de Brexit au dus la o scădere a investiţiilor în industria auto din Marea Britanie la aproape jumătate. 

finviz dynamic chart for  F

Ford consideră că rezultatul votului din 2016 privind ieşirea Marii Britanii din UE e responsabil pentru pierderile estimate la sute de milioane de lire sterline ale companiei, în urma deprecierii monedei şi a scăderii vânzărilor în Regatul Unit. Ford deține două uzine în Marea Britanie, unde produce motoare pentru modele ca Fiesta, B-Max, Focus sau Mondeo. Constructorul american are în jur de 13.000 de angajaţi în Marea Britanie, adică aproximativ un sfert din forţa sa de muncă din Europa (54.000 de persoane).
Săptămâna trecută, grupul auto Nissan a decis să renunţe la producerea unuia dintre cele mai cunoscute modele ale sale, crossoverul X-Trail, la fabrica din nord-estul Angliei, din cauza incertitudinilor legate de Brexit.
“Am luat această decizie din motive economice, dar incertitudinea care persistă în privinţa relaţiilor dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană nu ajută societăţile, cum este şi a noastră, să-şi planifice viitorul”, a menţionat într-un comunicat Gianluca de Ficchy, preşedintele Nissan.
Totodată, si alte companii din sectorul auto au tras un semnal de alarmă cu privire la impactul unui Brexit dur, fara acord, inclusiv asupra stabilității locurilor de muncă.