Bitdefender și Dacia, în topul celor mai puternice branduri românești. Ce alte produse “made în România” câștigă teren peste hotare

România este reprezentată cu succes peste hotare de mașinile Dacia, antivirusul Bitdefender şi cosmeticele Farmec. Însă pe lângă aceste nume românești care au cucerit întreaga lume, în ultima vreme se conturează un al doilea val de branduri de export cu potențial ridicat.

Bitdefender este cel mai utilizat dintre brandurile românești peste hotare. Antivirusul este folosit de peste 500 de milioane de persoane. Asta înseamnă că unu din 15 oameni din lume apelează la el.

Anul trecut, Dacia a comercializat la nivel global 700.798 de unități, în creștere cu 7% față de anul precedent. Și în 2018, cea mai importantă piață de desfacere pentru Dacia rămâne cea din Franța cu 141.606 unități comercializate. Pe locul secund în topul piețelor externe se află Germania (74.525 de unități), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Italia (66.330 de exemplare).


Farmec vine puternic din urmă. Compania a făcut minuni cu brandul Gerovital, fiind unul dintre cele mai importante produse românești care ajunge în coșurile de cumpărături din toată lumea. Farmec vinde produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări, între care Japonia, Spania, Italia, Portugalia, Cehia, Norvegia, Croatia sau SUA. Strategia de expansiune pe piața externă a producatorului clujean, precum și un nou parteneriat în China, inițiat în 2018, a contribuit la evoluția cifrei de afaceri, înregistrându-se o majorare a vanzărilor la export cu 48,85% față de 2017.

În timp ce nume sonare precum Dacia, Bitdefender au pus țara noastră pe harta businessului mondial, iată că și alte produse românești și-au făcut loc pe lista de cumpărături a străinilor.

Născut în 1964, sub comunism, brandul ROM a trecut testul timpului și iată că, după jumătate de secol, se bucură de o popularitate imensă, atât în rândul românilor, cât și în afara țării.

Pufuleții Gusto sunt la mare căutare peste hotare. Se vând în țări precum Germania, Anglia, Italia, Olanda, Irlanda, Grecia sau Austria. Compania realizează la export aproximativ 50% din vânzări, cifră în creştere în ultimii ani. Compania Phoenixy,producătorul pufuleţilor Gusto, a terminat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 26 milioane de euro, în creştere cu 17% , avans susţinut de exporturi şi de noile produse dezvoltate.

Și covrigeii Croco se vând în mai multe țări. Îi puteți găsi chiar și în benzinăriile din Georgia.

Dermatocosmeticele Ivatherm au trecut granițele țării și se găsesc pe rafturile farmaciilor din Dubai, Croaţia sau Japonia.

An de an, designerii români cuceresc marile podiumuri ale lumii cu piese originale. Următorul eveniment la care vor participa este Săptămâna Modei de la Paris. 

Deși numărul brandurilor românești din afară este mult mai mic decât în cazul altor state, iată că, în ultima vreme, antreprenorii de la noi au prins curaj. Au văzut exemplul de succes al unor mărci precum Dacia sau Arctic, care ajung în toate colţurile lumii și încearcă, la rândul lor, să-și vândă produsele pe piețele externe.