Una dintre cele mai importante bănci din SUA, Banca Americii, are un scenariu pesimist pentru cel mai mare producător de avioane din lume. “Odată ce Boeing va identifica problema pe care o are modelul 737 Max, cel mai posibil scenariu, din punctul nostru de vedere, este că producătorului îi va lua între trei şi şase luni să vină cu o soluţie şi să autorizeze reparaţia”, a declarat un oficial al băncii, citat de CNBC. Estimările vin după ce Administraţia Federală a Aviaţiei Civile a SUA dăduse ca termen de finalizare a reparaţiilor luna aprilie.
Între timp, cutiile negre ale avionului prăbuşit în Etiopia, duminică dimineaţa, au ajuns în Franţa. Acolo specialiştii vor începe examinarea tehnică pentru a înţelege ce a dus la producerea accidentului în care au murit 157 de oameni. Şi Indonezia, ţară care s-a confruntat în octombrie anul trecut cu o prăbuşire similară a unui Boeing 737 Max, a anunţat că va trimite la Addis Ababa doi oficiali care să observe felul în care decurge ancheta.
Airbus poate câştiga de pe urma problemelor pe care le are Boeing
Pe lângă pierderile de la Bursă şi interzicerea zborurilor în Europa, Asia, SUA şi Canada, Boeing riscă şi mai mult. Bloomberg scrie că după aceste accidente, dar şi după războiul comercial cu Donald Trump, China se gândeşte să se orienteze spre Airbus. Sunt şanse mari ca Beijingul să semneze un contract de 18 miliarde de dolari cu producătorul francez. Mai multe discuţii vor avea loc luna aceasta când preşedintele chinez
Xi Jinping se va întâlni, la Paris, cu omologul său francez, Emmanuel Macron.