Amazon depășește Apple și Google, devenind cea mai valoroasă marcă din lume

Amazon a depăsit Google și Apple, devenind astfel cel mai valoros brand din lume, potrivit topului 100 realizat de BrandZ din 2019 al celor mai valoroase mărci listate la bursă, citat de CNBC. Astfel, Amazon valorează  315,5 miliarde de dolari, in crestere cu 52% fata de anul trecut, urmat de Apple, care a ajuns pe locul al doilea, cu o valoare de 309,5 miliarde de dolari. Pe locul trei se situează Google, valoarea companiei ridicându-se la 309 miliarde de dolari. Amazon pune capăt astfel unei perioade de 12 ani în care giganții din tehnologie au dominat topul 100 BrandZ.

Facebook rămâne pe locul 6, la o valoare de 158,9 de miliarde de dolari. Instagram, controlată tot de Mark Zuckerberg, (locul 44, valorând 28,2 miliarde de dolari) a înregistrat anul acesta cea mai rapidă evoluție, urcând 47 de locuri. Totodată, compania a crescut cu 95% în valoare față de anul trecut.

Si compania chineză Alibaba urcă două locuri până pe locul 7, datorită unei creșteri de 16% față de anul trecut. Compania fondată de antreprenorul din China Jack Ma ajunge astfel la o valoare de 131,2 miliarde de dolari. Devine astfel marca chinezească cu valoarea cea mai mare.

Netflix a înregistrat, de asemenea, un avans spectaculos al valorii brandului, ajungând până pe poziția 34, la 34,3 miliarde dolari.

TOP 10 cele mai valoroase branduri la nivel global: 

Amazon – 315,5 miliarde de dolari 

Apple – 309,5  miliarde de dolari

Google 309 miliarde de dolari 

Microsoft 251,2 miliarde de dolari 

Visa 177,9 miliarde de dolari 

Facebook 159 miliarde de dolari 

Alibaba 1312 miliarde de dolari 

Tencent 130,9 miliarde de dolari 

McDonald’s 130,4 miliarde de dolari

 AT&T 108,4 miliarde de dolari